کشورکنیا  و ریاست کمیته گردشگری و رقابت پذیری سازمان جهانی گردشگری

کنیا به عنوان رئیس کمیته گردشگری و رقابت پذیری سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO) انتخاب شد

کنیا به عنوان رئیس کمیته گردشگری و رقابت پذیری سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO) انتخاب شد و موقعیت خود را به عنوان یک رهبر در صنعت گردشگری جهانی مستحکم کرد. این اعلامیه در اولین جلسه کمیته که در مقر UNWTO در مادرید اسپانیا برگزار شد، اعلام شد. کنیا پس از دو دور رای گیری، با پشت سرگذاشتن پیشنهادهای قوی از تایلند و مالت، این مقام را به دست آورد.

دکتر آلفرد موتوآ، دبیر کابینه گردشگری و حیات وحش، درباره انتخابات این جلسه گفت: «این یک لحظه تاریخی و یک پیروزی مهم برای کنیا است زیرا ما را در موقعیت تصمیم‌گیری در مورد موضوعاتی قرار می‌دهد که بر گردشگری سراسر جهان تأثیر می‌گذارد. این رای اعتماد کشورهای عضو UNWTO را به رهبری کنیا و توانایی هدایت دستور کار سازمان در زمینه رقابت گردشگری نشان می دهد.

وی افزود: گردشگری یک ستون کلیدی اقتصاد کنیا است و ریاست کمیته امکان هم افزایی با سایر اعضای UNWTO را در شکل دادن به سیاست، ایجاد مشارکت و ترویج بهترین شیوه ها در گردشگری فراهم می کند. CS Mutua گفت: "ما از ابتکاراتی حمایت خواهیم کرد که به ایجاد شغل، حفاظت از سیاره زمین و همچنین محرک رشد فراگیر که می تواند در جوامع احساس شود و تاثیرگذار باشد، کمک خواهد کرد."

زوریتسا اوروسویچ، مدیر اجرایی UNWTO، با قدردانی از دستاوردهای قابل توجه کنیا در بخش گردشگری، کسب مقام ریاست را به کنیا تبریک گفت. او به توانایی کشورکنیا برای رهبری مؤثر کمیته ابراز اطمینان کرد. وی گفت: من از کنیا به خاطر تعهدش به توسعه گردشگری پایدار تمجید می کنم. کنیا به عنوان یکی از اقتصادهای مهم گردشگری در آفریقا، تجربیات و تخصص ارزشمندی را به ارمغان خواهد آورد که کار کمیته را در افزایش رقابت پذیری و گردشگری مسئولانه در سراسر کشورهای عضو سازمان جهانی گردشگری هدایت می کند.

پیشنهاد موفقیت آمیز کنیا بر ستون های رقابت پذیری گردشگری آن مانند بازاریابی مقصد، پیشنهادات گردشگری متنوع، شیوه های گردشگری پایدار، میراث فرهنگی و طبیعی، آموزش و برنامه های توسعه مهارت ها و همچنین نوآوری ها و فناوری از جمله نقاط قوت بود.

کشورکنیا  و ریاست کمیته گردشگری و رقابت پذیری سازمان جهانی گردشگری

گام‌های توسعه زیرساختی کشور در زمینه‌های جاده‌ها، فرودگاه‌ها و امکانات مهمان‌نوازی نیز به‌عنوان توانمندی‌های کلیدی که پتانسیل رشد را برای این بخش باز کرده است، برجسته شد.

کمیته گردشگری و رقابت پذیری سازمان جهانی گردشگری به عنوان بستری برای همکاری بین کشورهای عضو به منظور افزایش رقابت پذیری پیشنهادات خود و ترویج نوآوری و تضمین رشد پایدار گردشگری در سراسر جهان عمل می کند. کنیا به مدت سه سال ریاست این کمیته را بر عهده می گیرد و بین سال های 2024 تا 2027 این سمت را بر عهده خواهد داشت. کمیته های دیگر UNWTO که در آن کنیا به نمایندگی از آفریقا موظف است ، شامل کمیته برنامه و بودجه (تا سال 2025) و کمیته گردشگری و پایداری(تاسال 2027 )

منبع:

https://www.kbc.co.ke/kenya-to-chair-unwto-committee-on-tourism-competitiveness/

کد خبر 18314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =